Annoncering på Snapchat

Disclaimer: Jeg vil i det her blogindlæg kun fokusere på Snapchat som annonceplatform. 

Da Snapchat blev lanceret i  september 2011, banede det vejen frem for hvordan videoindhold kan udgøre hele kommunikationen online. I dag anvender 50 %  i aldersgruppen 12 til 29 årige dagligt Snapchat. Men hvad er så unik ved mediet Snapchat?

Det er atmosfæren og det “right here / right now”-momentet der gør Snapchat så unik. Det er måske ikke alle brands eller virksomheder, der vil have succes ved at integrere Snapchat i deres marketingsstrategi, men hvis din målgruppe er imellem 12 til 29 år, så er mediet måske noget i bør overveje at integrerer i jeres markedsføring.

Snapchat er en stor platform som ikke er blevet for kommercielt og i Danmark er Snapchat som annonceformat ikke særligt anvendt af virksomheder eller brands. Man kan måske mene, at Snapchat er ved at blive overhalet indenom af Instagram grundet bla. deres Stories funktion, men faktisk har Snapchat steget. 23 % i alderen 12+ som anvender dagligt Snapchat – hvorimod kun 19 % anvender mediet dagligt i 2016. Tilsammenligning er det “kun” 18 % der dagligt anvender Instagram.

Snapchat som annonceformat

Snapchat er bygget op efter (næsten) samme webinterface som Facebook. Det er nemt at gå til, men der er desværre ingen regnbuer ud af munden eller enhjørninger med glimmer.

Du kan gøre mange af de ting, som du kender fra Facebook annoncering; Du kan oprette din egen målgruppe med f.eks din e-mailliste samt lave lookalike-audiences. Snapchat kommer snart med deres egen Pixel, så du kan måle konverteringer og lave retareting.

Du kan vælge imellem 4 målretninger:

  • Trafik til website: Her kan du tilknytte et link, som brugeren kan besøge
  • App installering; Her kan du linke til en app, så de kan downloade den.
  • Skabe videovisninger: En lille trailer for din video. Du kan lede brugerne til at se en max. 10 min video på Snapchat.
  • Awereness; Man skal vælge formatet “Top Snap”, hvor brugeren blot skal se din add.

Snapchat

Jeg synes at du skulle overveje at anvende Snapchat i din markedsføringsstrategi, hvis din målgruppe er imellem de 12 til 29 årige. Snapchat har lanceret en seriøs og konkurrenedygtigt platform, som kan give os adgang til den unge målgruppe.  Det er et (ind til videre) billig annoncemedie, hvor du kan tillade dig at være kreative og være lidt “ung-med-de-unge”.

CPM (Cost pr. Mile) er under Facebook og Instagrams priser. Dvs. du kan komme ud til flere, for et mindre budget. Det er en god platform at lave push-markedsføring på, hvor du kan oprette annoncer, som næsten ikke ligner reklamer.

Hvis du vil undersøge mere, så linker jeg her til Snapchats egne Youtube-kanel for Snapchat for Business 

snapchat-publisher

 

 


KOMMENTARER ER IKKE TILGÆNGELIG PÅ DETTE INDLÆG