Effektiv hjemmetræning

Eftersom min nyopdagede kærlighed til hjemmetræning, har reddet min røv fra at ramme jorden, tænkte jeg, at jeg ville dele et simpelt program her på bloggen. Det kunne jo være at andre kunne bruge det til noget også 🙂 Før i tiden, trænede jeg næsten aldrig herhjemme. Inderst inde følte jeg ikke at det var “rigtig” træning og jeg bildte mig selv ind, at jeg ville få meget mere ud af at tage op i fitnesscenteret istedet. Efter jeg blev mor, fandt jeg dog ud af, at det ikke altid var så let at komme afsted i fitness. Det tvang mig til at nytænke konceptet hjemmetræning lidt og det gik op for mig, at det faktisk kunne være ret effektivt med lidt gymnastik hjemme i stuen. Jeg kan i hvert fald sagtens få pulsen godt op og have ømme baller dagen efter 😀 Nogen gange er det også bare nemmere at få det gjort, når man ikke skal ud af døren for det. Baby eller ej.

Jeg plejer at køre et helt simpelt program, som alle kan være med til, uanset træningsniveau. Det eneste du skal bruge er 2 kettlebells og en træningsmåtte. Mine kettlebells vejer 8 kilo hver og jeg tror det er en meget passende belastning for de fleste 🙂

Programmet er delt op i superset – dvs. at man kører 2 øvelser til forskellige muskelgrupper lige efter hinanden. Jeg kører 3 supersets inden jeg holder pause. Supersettene er med til at holde pulsen oppe og du når igennem mange øvelser på kort tid. Du kan derfor få ret meget ud af en ledig halv time.

Programmet ser således ud:
3 * 12 squats/12 bent over row
pause
3 * 20 lunges (10 på hvert ben)/20 snatch (10 på hver arm)
pause
3 * 30 russian twists/10 push ups (uden kettlebell)
pause
3 * 20 kettlebell swings/16 half get ups (8 på hver side)

Du kan se hvordan øvelserne med kettlebells udføres HERHER og HER. Der er også inspiration til andre øvelser med kettlebells i den første video.

Øvelserne her er styrketræningsøvelser, men man kan sagtens supplere med cardioøvelser også, hvis man er til det (Det er jeg IKKE).
Rigtig god træningslyst :o)

 


KOMMENTARER ER IKKE TILGÆNGELIG PÅ DETTE INDLÆG