Livet er fedt i guldbukser

Mærk Efters fitness-sammenhold har båret frugt!

Sidste uge kunne vi afsløre, at Rikke – foruden sygdom – er lidt i en downperiode, når det kommer til motivationen i forbindelse med vægttabet. Nye ting skulle ske!

Derfor har Rikke i den uge trukket i sine guld-fitness-bukser (vi undlader billeder i denne omgang 😉 ) og draget til fitness. Lad os hurtigt afsløre, at Rikke ikke er den nye fitnessdronning. Hun vil for eftertiden fortsat være at finde med løbeskoene på, sammen med Molly, ude i naturen. Løb er og bliver altså fortsat det foretrukne.

Siden sidste uge har Rikke tabt 1 (ET!) kilo, og er altså nede på 75,6 kilo.

Det giver samlet et vægttab på 7,7 kilo siden nytår. Det er absolut godkendt herfra.

Fitnessprogram

Nå, men vores to grafikere havde jo som bekendt Rikke med i fitness. De hev hende igennem følgende fitnessprogram.

  • 20 minutters cardio
  • 10 minutters crosstrainer
  • Benøvelser, fx benpres og inder- og yderlår
  • Maveøvelser
  • Generel coretræning

Der er ikke noget særligt videnskabeligt eller “udspekuleret” over de øvelser pigerne laver. De træner med fokus på, hvad de føler de har behov for. For dem er det, hvad der motiverer dem mest. Netop derfor fortsætter Rikke sit løb, fordi det er det, der motiverer hende mest. Og det må i sidste ende være det vigtigste. Motivationen og kampgejsten.

Da Mette udgav sit seneste blogindlæg i sidste uge kunne flere af os på Mærk Efter sagtens kende os selv efter vi kastede os ud i vores “fælles” (læs: Rikkes) mål. Hun inspirerer os endvidere, så vi afslutter dette indlæg med at citere Mette:

“Stop op og mærk efter! Brug din sunde fornuft”.


KOMMENTARER ER IKKE TILGÆNGELIG PÅ DETTE INDLÆG