Læs

Korsør: Ikke flere girokort i SuperBrugsens postbu...

Korsør: Ikke flere girokort i SuperBrugsens postbutik

Danske Bank opsagde med virkning pr. 1. januar 2018 deres samarbejde med PostNord. Samarbejdet har kørt siden 1996.

Det er derfor ikke længere muligt at betale regninger eller klare andre bankforretning i postbutikken i SuperBrugsen på Teilmanns Allé i Korsør.

Danske Bank oplyser, at det er for dyrt at fortsætte servicen. Det er i øvrigt meget få, der benytter sig af denne. Antallet af den type transaktioner er nemlig faldet med 75 procent indenfor de seneste fire år.

Hvad gør man så?

Når du skal betale dit girokort, så anbefaler Danske Bank, at man betaler sin regninger via net-, let- eller mobilbank. I den forbindelse vil du heller ikke blive opkrævet gebyr som du har gjort ved posthuset. De faste betalinger kan også tilmeldes Betalingsservice, så de betales automatisk.

Såfremt man ikke ønsker at benytte sig at nogle af ovennævnte, kan man bruge Danske Giro, der er en kuvertordning. For den løsning skal du kontakte Danske Bank.

Er du ikke kunde hos Danske Bank, anbefales det, at du selv kontakter din bank for at høre om alternative betalingsmuligheder.

Postbutikken i Korsør vil dog fortsat være åben. Her kan du stadig købe frimærker, pakkelabels og hente/sende pakker.

 

Foto: Danske Bank
Kilde: VD Online.

 

 


KOMMENTARER ER IKKE TILGÆNGELIG PÅ DETTE INDLÆG