Læs

5 måder at få nye Instagramfollowers på

5 måder at få nye Instagramfollowers på

Med snart 800 mio. brugere, bør du (hvis du ikke allerede er igang) bygge din Instagram konto op, og begynde at brande dig igennem platformen. Instagram er “nyt” hvad ang. markedsføring, og det er en platform, hvor der er plads til leg og kreativitet. Desværre har Instagram ændret sig en del, siden det blev lanceret i 2010.

Instagram har skuret på algoritme-knapperne, så hvis du ønsker at øge dit følgertal i 2018, skal vi have en frisk tilgang til mediet og nye strategier skal udtænkes.

Jeg har skrevet nogle tips ned, så vi sammen kan erobre den skiftende Instagram algoritme og få en større Instagram profil.

Introducer dit brand gennem Instagram Stories Highlights

Stories Highlights-funktion. Funktionen er perfekt til at introducere dine potentielle følgere hvad din Instagram handler om. Tænk på hvert Highlight, som en filmtrailer til din virksomhed, produkter eller tjenester.

Highlights-funktionen giver muligheden for at nye følgere kan blive præsenteret med dit bedste indhold og give dem en fornemmelse af, hvad de kan forvente af din Instagram og hvad din virksomhed handler om.

En  iøjefaldende Instagram Bio 

Din bio på Instagram skal du ikke undervurdere – det er næsten den vigtigste funktion.
Det kan være svært at skrive en perfekt beskrivelse, men istedet for at skrive omkring dig selv, så fokusere istedet på hvad, man som følgere, får ud af at følge dig. Brug gerne emojies for at tiltrække opmærksomhed – men overdriv ikke. Det skal være passende til din profil.

Sørg for, at du har en klar Call-to-action i din bio;
Fortæller dem at shoppe dit link, abonnere på nyhedsmail, eller købe billetter til dit arrangement.

Hack Instagram Stories

Instagram Stories har for alvor udfordret Snapchats kernefunktion og 2018 vil være et endnu større år for Instagram Stories. Organiske Instagrampost rækkevide falder og det bliver sværere at få ud til ens følgere. Stories er nøglen til at øge ens rækkevide og  blive top-of-mind for dine følgere – faktisk kan det også skaffe dig nye følgere!

Instagram Stories vises på Instagrams Explore, hvilket betyder, at folk, der ikke engang følger dig, stadig kan finde og se dine Stories.

Hvis de kan lide hvad de ser, bliver det måske til en ny følger.  Men udover at dukker op på Explore, kan dine Stories også vises i forskellige Stories som afhænger af placeringer og hashtags. Hvis du ikke vidste, har flere lokationer og hashtags deres egne Stories knyttet til dem.  Det er en underbenyttet Instagram-funktion, som jeg forventer vil blive mere populært i det kommende år, da Instagram-brugerne bliver mere komfortable med at se og skabe Stories.

Udgiv kvalitet content konstant

Det er vigtigt, at du dagligt poster på dine sociale medier. Især Instagram.

Du kan ved hjælp af forskellige planlægningsværktøjer, som www.Later.com, planlægge forud og se dit kommende feed.

Hvorfor er det vigtigt? Det er er det, fordi du ønsker at blive lagt mærke til, og du vil gerne have at dine følgere husker dig. Jvf. Instagrams algoritme, så det at poste dagligt, vil øge din eksponering. Her er lidt idéer til, hvad man kan poste:

  • Ens produkt i brug
  • Behind the scenes
  • Personlighed (ansigt)
  • Quotes
  • Sjov/humor
  • Korte videoer
  • TBT

Men husk: Vær et menneske – de skal kunne relatere til en.

Udnyt Hashtags optimalt

Hashtags er vigtige, fordi det giver dig synlighed når folk browser igennem Explore, eller søger på et bestemt hashtag.

Man kan bruge op til 30 hashtags ved ens billede, men jeg vil anbefale kun at anvende op til 25 stk., eller hvad der nu er relevant. Undersøg hvad andre lignende instagramprofiler bruger, hvilke hashtags dine konkurrencer anvender og find de hashtags som er mest relevante for dig. 

Men brug ikke de samme hashtags igen og igen. Instagram vil angive det som “spammy” -adfærd og vil påvirke din profils Trustscore negativt. Men rolig! Du kan stadig bruge Instagram hashtags sikkert. Hashtags er stadig en effektiv måde at øget rækkeviden på dens content (og dermed øge ens Instagram følgere).

Tænk på hashtags som en kategori: Hvor vil du have din Instagram post til at dukke op?  Hvis du sælger et produkt eller en tjeneste, giver det ikke mening at bruge hashtag  f.eks #kokosnød, hvis du forsøger at sælge en kaffe.

Vælg hashtags med et formål: I stedet for at anvende generelle hashtags som #love eller #happy, skal du vælge hashtags, der beskriver din virksomhed.  Du kan også bruge Instagram hashtags, der har et stærkt fællesskab omkring dem, så i stedet for at bruge f.eks #coffee kan du bruge #dailycortado, som har færre post, men et mere engageret

Håber at mine tips, giver dig flere følgere og lad mig endelig vide, hvis du anvender nogle af dem.


KOMMENTARER ER IKKE TILGÆNGELIG PÅ DETTE INDLÆG