Stop med at anvende Boostknappen!

Du har sikkert set den flotte blå knap under hvert eneste af din Facebooksides opslag; Boost hedder knappen.

Jeg ved at RIGTIG mange anvender boostknappen fordi det er nemt og hurtigt. Du skal bare tilføje dine betalingsoplysninger og wupti, så kommer dit opslag ud det en masse mennesker.  Det kan være fristende at bruge knappen – men lad være.

Du skal stoppe med at anvende Boostknappen – det slut per dagens dato, når du læser det her blogindlæg. Du er bedre end det! Det ved jeg du er – fordi du læser min blog 🙂

Men det er en rigtig dårlig idé og du spilder dine penge på ligegyldige visninger. Du kommer ud til nogen, som måske ikke er særligt interesseret i dit produkt eller brand. Det kan give en negativ effektivt, fordi vi i dagens Danmark, vil have content som er tilpasset os.

Men hvorfor skal du ikke bruge Boostknappen tænker du?

Lad mig liste 5 grunde op:

  1. Du har begrænset muligheder for at definere din målgruppe.
  2. Du betaler for at få vist dit opslag klokken 02.00 om natten.
  3. Du har ikke strukturen i orden. Du får kun 1 kampagne, 1 annoncesæt og 1 annonce per “Boost” du laver Det er problematisk fordi det mindske dine muligheder for at splitteste.
  4. Du bruger dit budget på visninger du kunne have fået billigere. Når du booster dit opslag, giver du Facebook kontrollen over dit opslag og Facebook vurderer så hvor mange penge de skal bruge, på at nå ud til en vis størrelse i din målgruppe. Det er udelukkende reach som Facebook går op i – ikke andet.
  5. Den bedste grund: Du bliver aldrig en bedre Facebookannoncør. Og det ved jeg du ønsker – ellers var du slet ikke her.

Anvend i stedet “Opslagsinteraktion” som kampagne model – men det vil jeg komme videre ind på, i et andet blogindlæg


KOMMENTARER ER IKKE TILGÆNGELIG PÅ DETTE INDLÆG